Zweeds borduren

Ontdek Authentiek Zweeds Borduren.

In 12 weken leer ik je traditionele borduurtechnieken. De revival van de handwerkles.

ONLINE LESSEN
> > >   ENGLISH VERSION   < < <
Yes! 
Ik wil Authentiek Zweeds Borduren

Doe je mee? Start 1 oktober 2017

Handwerkjuffie geeft online handwerklessen en workshops op lokatie in folkloristische stijl. Ga mee op reis. Beleef en leer over de herkomst van de fraaiste handwerken en 'Ontdekt Authentiek Zweeds Borduren'. Handwerken naar traditionele patronen en technieken.

YES! Ik doe mee
Wil jij meer over folklore handwerken leren? Wil je ontdekken uit welk land of regio een bepaalde techniek komt, hoe het oorspronkelijk werd gemaakt en hoe jij dit zelf kan toepassen in eigentijdse projecten? Dat kan! 1 oktober gaat Handwerkjuffie van start met de eerste folklore online handwerkles:

Ontdek Authentiek Zweeds Borduren. In 12 weken leer ik je traditionele borduurtechnieken. 

Als je iets anders wilt doen dan anderen en meer verdieping in jouw handwerk wilt, een moment voor jezelf... dan is dit echt iets voor jou! Doe mee en breng meer liefde in jouw handwerk.
"Pak de draad op en durf de keuze te maken."

"Handwerken is zo fijn om te doen."

Even een moment voor jezelf en alles om je heen vergeten. Heerlijk!

Als alleenstaande moeder ben ik altijd druk met alle borden in de lucht te houden. Mijn werk, zorg voor mijn kinderen, het huishouden. Ik heb het gevoel dat ik zoveel moet zoveel doen. En vaak zit mijn hoofd vol aan het eind van de dag. 

Op zo'n moment wil ik een moment voor mijzelf hebben. Even tot rust komen. Ontspanning zoeken. Nu zijn mijn kinderen al ouder, maar toen ze nog klein waren zat een bezoek aan de sportschool of bioscoop er niet in. Ik zocht iets wat ik thuis kon doen, terwijl zij lagen te slapen. Maar wat?

Iets met mijn handen maken is voor mij ontspannend. Handwerken - breien, haken, naaien, borduren of welke vorm dan ook - is een goede manier om tot rust te komen. De herhaling van steken, het tikken van de naald, het gezoem van de naaimachine. De focus op mijn handwerk brengt mij rust. Even nergens anders aan hoeven denken. Per steek verdwijnt de stress van de dag. En komt nieuwe positieve energie weer terug. 

Je zou het een vorm van mediteren, mindfulness of yoga kunnen noemen. Het bezig zijn met handwerken en het creatieve proces geeft mij een goed gevoel. Het maakt mij rustiger, blijer, minder depressief en vrolijker. Het is bovendien een goede manier om de hersenen weer even wakker te schudden. 
"Handwerken maakt je hoofd leeg. Bij elke steek ervaar je meer rust." 
Maar vooral... het maakt mij trots! Trots dat ik van 'niets' (lees: een bolletje garen, een lap stof) 'iets' hebt gemaakt. Zelf gemaakt, met mijn handen, hoofd en hart! Dat is een heerlijk gevoel. Vooral als ik vooraf iets moeilijk vind en het toch blijkt te lukken. Mijn grenzen verleggen. 

En het leuke is... handwerken hoeft niet duur te zijn. Ik maakte vaak de mooiste projecten met gerecyclede, gekregen of goedkope materialen. Handwerken is voor ieder budget mogelijk.

 En handwerken kan overal gedaan worden. Thuis op de bank als de kinderen slapen, aan de keukentafel met vriendinnen, in de trein of op de camping. Waarom doet niet iedereen het, net als vroeger?

Ik leerde handwerken van mijn oma en moeder. En tijdens een van de vele handwerklessen. Ik was nog maar 12 jaar oud en zat tussen de dames op leeftijd te handwerken. Of achter de naaimachine van mijn moeder. Maar wat als Ik dat niet geleerd had?

De Revival van de handwerklessen lijkt geboren! 

Handwerken is een ambacht. Naar eeuwenoude technieken telkens opnieuw gebruikt en aangepast aan de tijd. Maar altijd met liefde gemaakt. Wereldwijd. Bijzonder ambachten die niet verloren mogen gaan. En die ga ik jou leren.
 
De eerste online handwerkcursus is 'Ontdek Authentiek Zweeds Borduren'.

"Ik ben geen trendvolger. Ik wil iets maken met een verhaal, 
met een mengeling van vroeger en vrolijkheid

Als Handwerkjuffie laat ik je beleven hoe bijzonder Zweden is en wat een kleurrijke borduurtechnieken worden gebruikt. Ik leer je over de verschillende borduursels, de meest gebruikte steken, patronen en materialen. En hoe jij dit zelf decoratief kan toepassen op eigentijdse accessoires. Deze manier van vrij borduren - zonder stramien - haalt de creativiteit in jou naar boven. Hoe? Dat ga ik jou leren! 
"Borduren saai en oudbollig? Welnee! Het is weer helemaal terug van weggeweest"
Als Handwerkjuffie laat ik je ervaren hoe fijn het is om het je hoofd, handen en hart bezig te zijn, iets zelf te maken waar je trots op kan zijn. En dat folklore borduren voor iedere leeftijd is en heel budget-vriendelijk. Ik ken de technieken, heb al vele projecten gemaakt, blogposts gedeeld en diverse workshops gegeven met enthousiaste reacties. Ik laat zien hoe je stap-voor-stap borduursteken en motieven leert combineren. En uiteindelijke een paar bijzondere projecten maakt. 
Ik breng kleur in jouw leven!

Kom net als vele andere liefhebbers van handwerken de online handwerkcursus 'Ontdek Authentiek Zweeds Borduren' bij mij volgen. 
Zweeds borduren is zo tijdloos, kleurrijk en leuk om te doen, makkelijk te leren en brengt je zoveel positieve energie!
Yes! 
Ik wil Authentiek Zweeds Borduren

Doe je mee? Start 1 oktober 2017

Handwerkjuffie geeft online handwerklessen en workshops op lokatie in folkloristische stijl

Ga mee op reis. Beleef en leer over de herkomst van de fraaiste handwerken en 'Ontdekt Authentiek Zweeds Borduren'. Handwerken naar traditionele patronen en technieken.

YES! Ik doe mee
Als Handwerkjuffie ben ik sinds 2013 bekend geworden door mijn blog (ruim 2,3 miljoen bezoekers). Met kleurrijke fotografie, tutorials, handwerk ideeen en patronen heb ik al velen weten te inspireren. 

Niet alleen in Nederland, maar wereldwijd. Handwerkjuffie is een begrip geworden. 

Naast social media zou je mij ook kunnen herkennen van haaklessen, workshops, creatieve markten, mijn eerste boek 'Folklore met Flair' of van een van de vele publicaties in bekende tijdschriften. 

"Handwerken helpt je bij het groeien. Verleg je grenzen en laat je creativiteit stromen. Doe dingen die je moeilijk vindt." 

Geloof me, jij kan het ook. Stap over de drempel en ga het gewoon doen. En ik ga het je leren :-)

"Het lijkt mij zo moeilijk
En heb ik er het geduld voor?"


"Vroeger toen de kinderen kwamen, maakte ik wel eens wat voor hen. Nu haak ik af en toe. Op internet zie ik zoveel leuks. Ik zoek uit hoe ik aan het patroon kom, koop de aanbevolen materialen en maak eigenlijk wat iedereen maakt. Het voelt makkelijk en veilig. En ik hoef er niet te veel bij na te denken. Ik zou wel iets nieuws willen leren, maar het moet vooral ontspannend blijven."
Nanette, Amersfoort

"Ik maak wat 'iedereen' maakt. Maar waarom eigenlijk? Ik zou wel weg willen uit mijn creatieve, veilige comfortzone" 


"Nu volg ik vooral anderen. Ik zou het zo leuk vinden om eens iets anders te proberen. Nieuwe technieken te leren zonder trends te volgen. Uniek zijn en trots zijn op wat ik maak. Durf ik dat wel? Is het niet raar om iets anders te doen dan anderen?"
Trevor Black, Parijs
Yes! Ik wil Authentiek Zweeds Borduren

Doe je mee? Start 1 oktober 2017

Handwerkjuffie geeft online handwerklessen en workshops op lokatie in folkloristische stijl
Ga mee op reis. Beleef en leer over de herkomst van de fraaiste handwerken en 'Ontdekt Authentiek Zweeds Borduren'. 
Handwerken naar traditionele patronen en technieken.

YES! Ik doe mee
"De mooiste creaties ontstaan, als je je hart durft te volgen" 
Stephanie Haytink, Handwerkjuffie
Vroeger bij mijn oma thuis deed ik niets liever dan tussen haar handwerkspullen te speuren naar de mooiste lintjes. Mijn moeder breide voor de hele familie truien en naaide mijn eerste jurken. En sinds ik een schaar en naald kan vasthouden, ben ik zelf ook altijd met stof en garen bezig geweest. Ik naaide mijn eigen kleding vanaf een jaar of 12. En ik herinner mij de truien die ik als tiener op de achterbank breide, op weg naar een vakantiebestemming. Tassen vol wol in de kofferbak. 
Handwerken hoort bij mij. Het loopt als een rode draad door mijn leven. Niets is fijner dan iets zelf te maken. Het geeft me rust, maakt het hoofd even leeg en geeft een enorme voldoening. Ik kan me onderscheiden met handwerk. Het maakt me wie ik ben. Uniek en bijzonder. Het is iets van mezelf. Waar ik bloed, zweet en tranen in heb gestopt. Met mijn handen, hoofd en hart gemaakt. Het maakt me trots!

Handwerken wordt over de hele wereld gedaan. Naar eigen tradities, kleuren, motieven en technieken. Door jong en oud. Handwerken waar je de liefde van de makers in voelt! Ik wil met je delen hoe bijzonder dit is. Er wordt zoveel moois gemaakt. Zowel vroeger als nu. Ik neem je mee op reis en laat je culturen ontdekken. Inspireer je om en leer je zelf de mooiste creaties te maken. En liefde te stoppen in jouw projecten. 

Of je nu beginner of al ervaren bent. Met de online lessen leer je handwerken in de stijl van folklore, in jouw tempo en waar en wanneer je maar wilt. Een beetje zoals toen, maar op een nieuwe manier. Het is tijd voor wat anders. Volg je gevoel. Jij kan het ook.

"Handwerken is zo fijn om te doen. Een moment voor mijzelf 
en even alles om je heen vergeten. Heerlijk!"  

Waarom handwerken zo fijn is om te doen

“Super geweldig gave folklore borduren workshop gehad bij Handwerkjuffie. Dank je wel, je bent een topper! De workshop heeft mij weer motivatie gegeven om te gaan doen.”
Nannette, Amersfoort
“.Wat een geweldig patroon! En hij is zo leuk om te haken. Het tweekleurig patroon geeft een heel gaaf effect. Ben er heel blij mee.” 

Jacqueline, Huisenhaak
“Ik haakte een kussen naar een patroon van Handwerkjuffie. Wat een superleuk patroon en heel duidelijk beschreven. Ik maak er nog een!” 
Victoria, Pluskus
“Alles wat Handwerkjuffie maakt is kleurrijk, inspirerend en met een geheel eigen stijl. Stof, wol... van alles lijkt ze iets te kunnen maken.”

Petra, Keetje Fabrics

Wat ga ik je leren? 


Handwerken is een breed begrip. Breien, haken, borduren, naaien, weven. Er wordt zoveel moois gemaakt in de wereld, ieder land weer met zijn eigen tradities. Handwerkjuffie geeft online handwerklessen en workshops op lokatie in folkloristische stijl. 

Ga mee op reis. Beleef en leer over de herkomst van de fraaiste handwerken en 'Ontdekt Authentiek Zweeds Borduren'. Handwerken naar traditionele patronen en technieken uit Zweden. 

Het aanbod van online Folklore Handwerklessen zal later nog verder worden uitgebreid. Nieuwsgierig naar deze eerste folklore handwerkcursus? Dit ga ik je leren... 
MOTIVATIE
Wanneer was jouw laatste me-time moment? Kies eens voor jezelf, ga handwerken. Ongeacht je leeftijd. Het is ontspannend, even je hoofd leeg maken. Een moment voor jezelf. In de lessen vind je inspiratie en motivatie om (weer) te gaan doen! Deel, vind herkenning, ondersteuning en nieuwe vriendschappen in de 'Handwerkjuffie community'!
INSPIRATIE
Ik ga je stap voor stap leren handwerken naar folkloristische voorbeelden. Neem je mee op reis, leer je over de Zweedse cultuur en hun handwerkvaardigheden. In jouw tempo, op een plek waar jij je het prettigst voelt. Je moet niets, je mag. Je leert over gebruik van materialen, borduursteken, kleuren en patronen . Of je nu beginner bent of al ervaren. Echt, jij kan het ook!
TECHNIEKEN
De digitale lessen duren 12 weken en bestaan uit een serie video's, tutorials, werkboek en patronen. Je kunt de lessen zo vaak bekijken als je wilt. In jouw tempo, op jouw moment. Met als resultaat jouw eigen prachtige decoraties, nieuwe vaardigheden en heel veel inspiratie! 
CREATIEVE ONTWIKKELING
Bij het leren van een ambacht ben je niet alleen met je hoofd, maar ook met je hart en je handen bezig. Je verlegt je grenzen. Ervaart rust in plaats van dat je er hyper van wordt. Je krijgt meer kennis van vaardigheden en volop energie. Je gaat groeien!

Ontdek Authentiek Zweeds Borduren

In 12 weken leer ik je traditionele borduurtechnieken.
Wat kan ik van het lesprogramma verwachten?
1. Inspiratie      2. Leren & doen     3. Authentieke decoraties

 Inclusief

  • Ontdek en beleef Zweden
  • Leer traditioneel borduren in 12 weken
  • Maak kennis met 4 traditionele technieken
  • Leer Yllebroderi en Hallandssom 
  • Borduurmaterialen
  • 20 Borduursteken
  • Maak 4 authentieke decoraties
  • 12 Videolessen met tutorials, werkboek, werkbeschrijving en patronen
  • Boordevol inspirerende voorbeelden
  • Online leren in jouw tempo
  • Ontwikkel je creativiteit
  • Meer liefde in jouw handwerk
  • Ondersteuning en nieuwe vriendschappen in de 'Handwerkjuffie community'
  • Samen handwerken bij de 'live' workshop

Programma

  • Les 1: Beleef: Ontdek Zweden
  • Les 2: Wat heb je nodig: Textiel, garen, naalden en borduurring
  • Les 3: Leer & doe: Het overbrengen van patronen
  • Les 4: Leer & doe: Hoe begin je? De eerste 5 steken. 
  • Les 5: Leer & doe: 5 Veelgebruikte borduursteken
  • Les 6:  Leer & doe: 5 Steken voor appliceren en decoratie
  • Les 7: Hallandssöm; Patronen, kleuren, materiaal, steken
  • Les 8: Leer & doe: 5 Authentieke Zweedse vulsteken
  • Les 9: Hallandssöm; Combinatie, compositie, afwerking
  • Les 10: Yllebroderi; Kleuren, vulsteken en applicatie
  • Les 11: Yllebroderi; Patronen, materiaal, steken combineren
  • Les 12: Yllebroderi; Afwerking (franje, kwastjes, pompoms)

  • Extra: Live workshop op lokatie
Ik leer je hoe je je creativiteit weer kan prikkelen. Ik bied je inspiratie en motivatie om de draad op te pakken. Ik laat je groeien. Meer liefde te brengen in jouw handwerk. Traditionele technieken door te geven en hoe je authentieke Zweedse borduurtechnieken kan toepassen in eigentijdse decoraties. Ik laat je zien hoe leuk borduren kan zijn. Dat het niet oudbollig of saai is, maar juist helemaal terug van weggeweest. En dat ook jij het kan leren, ongeacht leeftijd of ervaring!  

Iedere week ontvang je in de mail een nieuwe handwerkles, 12 weken lang. Een handwerkles bestaat uit een videoles, werkboek met de gebruikte technieken, patronen, live ondersteuning en workshops op lokatie. Ik ga meer kleur in jouw leven brengen!
Yes! Ik wil Authentiek Zweeds Borduren

Doe je mee? Start 1 oktober 2017

Handwerkjuffie geeft online handwerklessen en workshops op lokatie in folkloristische stijl
Ga mee op reis. Beleef en leer over de herkomst van de fraaiste handwerken en 'Ontdekt Authentiek Zweeds Borduren'. 
Handwerken naar traditionele patronen en technieken.

YES! Ik doe mee

Wat kostendehandwerklessen?

Ter introductie nu tijdelijk tegen verlaagde tarieven

Ontdek Athentiek Zweeds Borduren
(basis)

37,-

workshop op lokatie

2,5 uur - diverse data

live handwerkles

Werkblad met beperkt overzicht borduursteken en Yllebroderi patroon

1 Authentieke deocratie

Ochtend, middag of avond op lokatie bij jouw in de buurt.
(Klik hier voor data en lokaties)

Inclusief gebruik van benodigde materialen. Mogelijkheid tot aanschaf overige producten.

Workshop op lokatie met een gezellige groep

YES! Ik doe mee

Ontdek Authentiek Zweeds Borduren
(standaard)

 97,-

online lessen

* in termijnen betalen mogelijk

12 weken - start 1 oktober

12 videolessen

Werkboek met 20 borduursteken en technieken, werkbeschrijving en patronen

4 Authentieke decoraties

Leren in je eigen tempo op een door jou gekozen moment.  

 Facebook 'Handwerkjuffie community'; ondersteuning en vriendschappen

Iedere 3 weken live online contact voor al jouw technische vragen
YES! Ik doe mee

Ontdek Authentiek Zweeds Borduren
 (premium)

127,-

online lessen + workshop op lokatie

* in termijnen betalen mogelijk

12 weken - start 1 oktober

12 videolessen

Werkboek met 20 borduursteken en technieken, werkbeschrijving en patronen

4 Authentieke decoraties

Leren in je eigen tempo op een door jou gekozen moment

Facebook 'Handwerkjuffie community'; ondersteuning en vriendschappen

Iedere 3 weken live online contact voor al jouw technische vragen 

Workshop op lokatie met een gezellige groep
YES! Ik doe mee

"Echt handwerk, dat goed gedaan is, daar zit jouw liefde in!"

Net als vroeger heb ik nog steeds de behoefte aan iets nieuws leren. Bij het leren van een ambacht ben je niet alleen met je hoofd, maar ook met je handen en hart bezig. 

TESTIMONIALS


CONTACT


Send me an email and I’ll get back to you soon.

Share by: